- Details
- Geschreven door Johan Paans
Mijn nieuw Access Point hangt. Nu nog de kabel wegwerken. De website van de bouwmarkt heeft een "click & collect" systeem. Twee kabelgoten zijn snel besteld en afgerekend.
Binnen een half uur een e-mail: Uw bestelling ligt gereed.
Het is droog en niet ver, ideaal voor de fiets.
Bij de bouwmarkt valt op de parkeerplaats het overvloedig gebruik van afzetlint op, maar ik hoef niet te parkeren. Wel lastig dat de fietstalling ook afgesloten is.
Ik zet mijn fiets op slot naast de ingang. De deur is dicht.
"Ze laten je één voor één naar binnen", zegt de mevrouw die ook bij de ingang staat. Even later schuift de deur open en de mevrouw gaat naar binnen. De deur blijft open en er is voldoende ruimte, ik stap ook naar binnen. Achter mij gaat de deur dicht.
"U mag nog niet naar binnen" zegt de medewerkster achter de balie. Maar ik kan niet meer terug en ontsmet mijn handen. Even later vraagt ze "wat is uw afhaalcode?'. Ik kijk op mijn telefoon en zeg: "03D525". Ze kijkt op een lijst met handgeschreven nummers en zegt: "dat staat hier niet op". Een andere medewerkster bemoeit zich er mee. "Ik ben niet bij u langs geweest voor de afhaalcode". Dat klopt, ik heb haar niet eerder gezien. De manager komt er bij: "U moet niet voordringen, dan worden de andere mensen boos!". "Voordringen?". "U had achter die zwarte Seat moeten gaan staan!". Ik zie nu dat door de afzetlinten de auto's gedwongen worden achter elkaar het terrein op te rijden. De eerste auto is minstens 20 meter van de ingang verwijderd. "Maar ik ben met de fiets!" Het maakt geen indruk. Gelukkig krijg ik mijn kabelgootjes mee. En de kabel is netjes weggewerkt.
Pagina 2 van 2